Utomhusreklam: En boost för onlineförsäljning

Utomhusreklam kan förstärka effekten av din marknadsföring online. När budskapet når mottagaren från två olika håll upplevs det ofta som mer trovärdigt.

Du som arbetar med försäljning vet hur viktigt det är att genomföra en noggrann marknadsföring för att sälja dina produkter. Om kunden inte är medveten om att din produkt finns tillgänglig för köp kommer de inte heller att köpa den. Frågan är nu: Hur når du ut till så många potentiella kunder som möjligt med dina kampanjer?

Ett förslag är att kombinera två beprövade och framgångsrika sätt att göra reklam. Självklart är det viktigt att du och ditt företag har en solid grund för marknadsföring på internet. Sociala medieplattformar och nyhetsbrev är avgörande för att nå fram till din målgrupp. Men sedan är det dags att ta steget ut på gatan. Utomhusreklam kan nämligen ge en extra boost till din försäljning även om du bedriver verksamhet online.

Utomhusreklam ger trovärdighet åt dina onlinekampanjer

Utomhusreklam kommer att förstärka effekten av din marknadsföring online. När en person får samma budskap från två olika håll upplever de att budskapet är mer trovärdigt än om de bara hade läst eller sett det en gång. Detta gäller även när avsändaren är densamma. I detta fall är avsändaren du och din reklamkampanj.

Särskilt för de kunder som känner tveksamhet inför handlare som verkar vara mest aktiva online kan utomhusreklam vara avgörande. Trots att många tillbringar större delen av sin tid online är verkligheten ändå förknippad med en fysisk dimension. Din utomhusreklam kommer att visa dina kunder att du och dina produkter är verkliga och öka deras benägenhet att handla från dig. På så sätt uppnår din reklam sitt syfte!

6 Oct 2023